środa, 30 stycznia 2013

Plymouth Road Runner

Plymouth Road Runner; car valve polski blog motoryzacyjny

Pamiętacie bajki o „Struś Pędziwiatr”

nie wiem czy wiecie ale tak zwariowana kreskówka doczekała się swojego mechanicznego pędzącego następcy jakim był

Plymouth Road Runner

, całym pomysłem było stworzenie w marę taniego a zarazem szybkiego Muscle car-a i ten cel został osiągnięty.

Pierwsza generacja rozpoczęła się od 1968 do 1970, silnik to oczywiście widlasta V8 o pojemnościach 6,3 L (335 KM) a także HEMI 7.0 L (425 KM / 664 Nm) oraz 7.2 L , dzięki temu Plymouth HEMI wykręcał czas na ¼ mili 13,5 sekund i osiągał prędkość 169 km/h.

Druga Generacja była już produkowana w latach 1971 do 1975, tak samo serce to V8 lecz gama pojemnościowa silników zwiększyła się , 5,2 L / 6,6 L / 5,6 L / 7,2 L / 6,3 L i oczywiście 7,0 HEMI. Kolejny struś pędziwiatr był już znacznie ładniejszy i nadwozie było bardziej

zaokrąglone, dzięki czemu aerodynamika znacznie się poprawiła względem poprzednika. W tej generacji pojemność i moc została znacznie zmniejszona z powodu ograniczenia emisji spalin.

Trzecia generacja została już znacznie ograniczona pod względem gamy silników ponieważ występowały tylko 225 (3,7 L) / 318 (5,2 L) / 360 (5,9 L) oczywiście V8, ostatnia generacja według mnie posiada najmniej uroku i wdzięku muscle cara przypomina bardziej auto grubego, typowego amerykańskiego pana Kowalskiego jeżdżącego 5 km do pracy i czasami do Mcka … Wszystkie generacje posiadały 3 biegowe automatyczne lub 4 biegowe manualne skrzynie.



 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates