środa, 9 stycznia 2013

McLaren F1 najszybszy swojej epoki

McLaren F1 najszybszy swojej epoki; car valve polski blog motoryzacyjny

McLaren F1 najszybszy swojej epoki

, samochód zaprojektowany i wyprodukowany przez McLaren Automotive był produkowany od 1992r. do 1998r. w ilości zaledwie 106 sztuk. F1 ustanowił rekord na najszybszy seryjny dopuszczony do ruchu samochód 31 marca 1998r. gdzie prędkości z ogranicznikiem wyniosła 372km/h a po zdjęciu blokady obrotów aż 390km/h. Kierowca w fotelu F1 siedział dokładnie po środku i bardziej z przodu a dla pasażerów były dwa miejsca z obu stron ukryte bardziej z tył. Głównym celem inż. Gordona Murraya było osiągniecie niskiej masy i dużej mocy dzięki zastosowaniu kosztownych materiałów jak włókno węglowe, tytan, pokrycie komory silnika zlotem dla lepszego odprowadzania ciepła, magnezu i kevlaru. Początkowo ze względu ze zastosowane silniki w bolidzie F1 McLaren Grand Prix pochodziły od Hondy wiec Gordon Murray chciał i takie zastosować w swoim McLarenie F1 lecz Honda się nie zgodziła na dostarczanie silników. Dlatego w ostateczności silniki udostępniło BMW, zmodernizowany silnik pochodził od modelu BMW E32 750i/Li V12 300KM (M70) lub BMW E31 czyli seri 850i. BMW miało w planach seryjna wersje BMW M8 własnie z podrasowanym V12 i zwiększonej mocy do 550KM i pojemności 6.0L o oznaczeniu (S70/1) w M8 lecz koszty produkcyjne tego BMW były zbyt duże dlatego pozostał po nim tylko prototyp i silniki w M Power BMW które były później montowane do McLaren F1 lecz pojemność wzrosła do 6.1L a moc do 627 KM (S70/2). Silnik był wolnossący dlatego że Gordon chciał aby był bardziej niezawodny i aby kierowca miał więcej kontroli. Przyspieszenie:
0–100km/h: 3.2 s
0–160 km/h: 6.3 s
0–200 km/h: 9.4 s
0–240 km/h: 12.8 s
0–320 km/h: 28 s

McLaren F1 McLaren F1 kokpit, cockpit McLaren F1 McLaren F1 silnik (S70/2), engine McLaren F1 komora silnika McLaren F1 McLaren F1 silnik (S70/2), engine McLaren F1

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates