środa, 6 lutego 2013

Opel Astra GSi

Opel Astra f GSi; car valve polski blog motoryzacyjny

Wiekowa sportowa zabawka za niewielkie pieniądze OPEL ASTRA F GSi

Pewnie każdy z was ma już dosyć Astry F która jest bardzo popularna na naszych drogach ale oprócz silnik opel astra f GSi (C20XE) 16vkiepskiej blachy to tak naprawdę nie ma dużo do zarzucenia. Jeżeli ktoś chcę sportowego hot-hatchbacka za niewielkie pieniądze to powinien się właśnie rozejrzeć za tym modelem Astry w wersji GSi. Nie różni się zbyt wiele od seryjnej ale dla znawcy marki zaraz widać zmienione zderzaki, przedni bardziej agresywny jakby „ napompowany „ wraz z innym grillem i znaczkiem GSi. Początkowo silniki które były montowane to 2.0 L – 8v (C20NE) o mocy 115 KM oraz wysoko obrotowy silnik 16v (C20XE) o mocy 150 KM później wkroczył silnik 1.8 L też 16v ale o mocy 125 KM (C18XE).

Astra za sprawą najpopularniejszego silnika C20XE 150 KM nazywanym potocznie „RED TOP” za sprawą czerwonej pokrywy świec był bardzo często wykorzystywana w rajdach i wyścigach WRC, kjs, WTCC itp. ponieważ silnik ten był bardzo podatny na modyfikacje i dzięki temu można było zwiększyć moc nawet do 300 KM. Jednostka ta była także wykorzystywana do napędzania Formuły 3, firma SBD Motosport postanowiła zrobić aluminiowy blok dzięki temu silnik po ich modyfikacjach był o 19 kg lżejszy i miał zwiększona pojemność do 2,3 L który był wykorzystywany głównie w zespole Caterham.


 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates